ورزشی فوق العاده برای افزایش هوشیاری دانش آموزان

ورزشی فوق العاده برای افزایش هوشیاری دانش آموزان
دانش آموزان در ایام امتحانات برای بیدار نگه داشتن خود به سراغ کار‌هایی می‌روند که برخی از آن‌ها با عوارضی خطرناک همراه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود‌؛ پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش درس‌ها را مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره استرس‌ زیادی را به بچه‌ها وارد می‌کند،‌ هر چند به گفته کارشناسان وجود این استرس‌ها طبیعی است . جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم سخت‌تر شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار خود می‌کند.

بخوانید>>>  یک کنکوری با انگیزه باش!با انگیزه درس بخون!

روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

بخوانید>>>  توصیه های مطالعاتی امتحان نوبت اول زبان انگلیسی دوازدهم

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد.

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان به دنبال راهی برای افزایش هوشیاری هستند . به آنها توصیه می‌شود انواع ورزش‌ها را انجام دهند؛ استرس زیاد می‌تواند یکی از عوامل اصلی بی‌خوابی در دانش آموزان باشد، ورزش یوگا می‌تواند تولید هورمون استرس در بدن را کاهش دهد و کمک کند که راحت‌تر بخوابید.

بخوانید>>>  دروس عمومی و تخصصی را چگونه در روزهای باقیمانده بخوانم؟!

وی ادامه داد: یوگا یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تمرکز و آرامش دانش آموزان است .به‌خصوص تمرین های چشمی که نقشی موثر در افزایش هوشیاری آنها خواهد داشت.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش یوگا که شامل نفس‌های عمیق، مدیتیشن و نشستن روی زمین است، مشکل بی‌خوابی را حل یا کمتر خواهد کرد.

Permanent link to this article: https://englishy.ir/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

تخفیف ویژه %30خرید گروهی کتب خط سفید،تماس 09183765465 بگیرید
+